Vervolg Mindfulness Training

Voluit Leven - met mind, lichaam en gevoel

Vervolg Mindfulness Training

Wil je voluit leven?

Vooral in het dagelijkse leven, wanneer als je te maken hebt met andere mensen?

Zoek je een manier om mindful te blijven tijdens uitdagende situaties?

Slim.

Want als je over de juiste mindfulness handvatten beschikt, leef je elk moment in het nu.

Dan leef je voluit en maak je bewuste keuzes – en je komt nog aan ontspanning toe ook.

Dat zouden meer mensen moeten doen, zou je zeggen.

Waarom lukt dat dan maar zo weinig mensen?

Dat vertel ik je op deze pagina. En ook hoe je het aanpakt om het te doen slagen. Lees daarom verder.

Lukt het je niet om mindful te blijven als het leven tegenzit?

Je bent vriendelijk. Sociaal. Grappig.
Je geeft om de mensen om je heen.
Je wil balans in je leven. Zakelijk en privé. Lichamelijk en geestelijk.
Alleen lukt het je maar niet.
Tenminste, niet zoals je dat hoopt.

Ben jij een van de mensen die
emotioneel uit balans raakt door de hectiek van de dag?

Je werkt keihard, meer dan verantwoord is. Eigenlijk draai je op halve kracht, maar stoppen is geen optie voor jou. Er is nog zoveel te doen – maar het komt nooit af. Hoe zat het ook alweer met je mindfulness tools?

Je hoofd is vol. Slapeloze nachten heb je ervan. En ook overdag ben je er niet helemaal bij. Zo zonde van je verloren tijd en energie. Vergeet niet: je doet je best, totdat je beter kan. Leef met aandacht, dan groeit je aanwezigheid in het nu, in plaats van je mind-geklets.

Je denkt continu vooruit. Wat morgen je te brengen heeft. Volgende week. Zelfs volgend jaar. Plannen. Verbeteren. En vandaag? Deze dag is je weer ontschoten. Goed nieuws: je bent altijd maar één keuze verwijderd van het moment van nu.

Je dacht dat de mensen voor wie jij altijd klaar staat, zich ook om jou zouden bekommeren. Maar dat valt tegen. Kun je die goede vriend zijn voor jezelf wanneer je iemand nodig hebt?

Het leven loopt niet zoals je wil. Steeds vaker merk je dat emoties jou de baas zijn. Wat als het boodschappers zijn en jij er niet voor hoeft te vluchten?

Je lichaam houdt spanning vast. En dat voel je maar al te goed. Maar je geeft er niet aan toe. Je zet zelfs er een tandje bij - tegen beter weten in. Hoe zou het zijn om goed voor je lichaam te zorgen?

Ondanks alles zorg je goed voor jezelf. Sporten doe je regelmatig. Je let op je voeding. Oh ja, en in het verleden heb je de 8-weekse mindfulness training afgerond.

Alleen:

De dagelijkse to-do'tjes hebben je weer in hun greep

Het leven is saaier geworden, je geniet er niet meer van zoals vroeger

Innerlijke rust is soms ver te zoeken

Voor veel mensen is dit herkenbaar. Er even tussenuit gaan zou kunnen helpen. Je neemt een break. Op vakantie laad je je batterij weer op. Ondanks de maatregelen.
Eenmaal terug in je dagelijkse routine merk je dat je toch weer terugvalt in oude onbewuste reacties.

Zo jammer. En zo frustrerend.

Voor jou kan dit veranderen

Er is een manier om mindfulness te herintroduceren in je leven. En te behouden. Zonder een hoog prijskaartje. Zonder dat je een heel nieuwe methode hoeft aan te leren.

“Ook voor mij?”, vraag je je nu af. Ja, ook voor jou. Het werkt voor iedereen.

Hoe? Het is een stuk eenvoudiger dan je denkt.

Door opnieuw bewust jouw tijd en jouw energie in jouw ontwikkeling te steken. De Vervolg Mindfulness Training geeft je krachtige verdiepende handvatten die je daarvoor nodig hebt. Maar alleen jij kunt jezelf dit gunnen.

Interesse? Lees dan verder over de live & online Vervolg Mindfulness Training: VOLUIT LEVEN (startdatum 15 september 2022).

Voluit Leven – de vervolg mindfulness training

Na de zomerperiode komt er een periode van bezinning. Het najaar breekt aan. De natuur leeft ons voor hoe we het oude loslaten, dat niet meer nodig is.

Een ideale periode om jouw eigen balans op te maken. Los te laten wat jou niet meer dient. Zodat jouw aandacht en energie kan gaan naar wat wel goed voor jou is. Net als in de natuur.

Ik neem je mee op ontdekkingsreis. Neem jij je rugzak mee? Met daarin jouw mindfulness tools en ervaringen tot nu toe. Maar je weet dat er nog ruimte is.

Samen gaan we je rugzak verder vullen met nieuwe tools: mindful zelfcompassie, lichaamsbewustzijn en emotioneel bewustzijn. We reizen samen verder vanaf het punt waar je met mindfulness bent gebleven. Je legt nieuwe verbindingen tussen mind, lichaam én gevoel. Een bewustzijnsgroei op een diepere laag, waarbij je mindfulness ervaring als basis dient.

De vervolgtraining is steeds op donderdagavond van 19:30 – 21:30 uur. Iedere sessie heeft een eigen thema. De bijbehorende werkboeken en oefeningen krijg je per sessie digitaal toegestuurd.

Door de coronacrisis is het nodig om naar andere manieren van trainen te kijken. Zelf heb ik heel goede ervaringen met het verzorgen van online trainingen. Lekker vanuit de vertrouwde warmte van je eigen huis. Toch hoop deze vervolgtraining persoonlijk te mogen verzorgen, vanuit mijn praktijkruimte in Hoeven. Het is altijd in een kleine groep van maximaal 7 deelnemers.

Wil je in 2022 Voluit Leven?

Meld je dan nu aan voor de vervolg mindfulness training.
In een kleine groep zoek je de verdieping op.
En ik begeleid je daarbij. Stap-voor-stap. 

NEEM CONTACT OP

Het programma

We gaan dus samen op reis. En dat doen we in 5 stappen.

De 5 sessies vormen elk een nieuwe stap in jouw mindfulness vervolgreis. De basiskennis die je hebt opgedaan in de 8-weekse Mindfulness training biedt je genoeg handvatten daarvoor.

Het leven is er om voluit geleefd te worden. Elke ervaring in jouw leven is er om geleefd te worden door jou. Jij wil toch niet geleefd worden door jouw ervaringen?

De stappen die wij deze herfst samen gaan zetten, beginnen met loslaten en gaan over in nieuwe zaadjes in jouw innerlijke reis. Die daarna in jou gaan ontkiemen. Hopelijk in de vorm van een nog betere zelfzorg. Waarbij je met meer aandacht luistert naar wat jij nodig hebt. En doet wat goed voor jou is.

Ga je mee op reis?

Stap 1 – Kennismaking, Mindfulness Reminders en Intentie

De eerste sessie is om te beginnen een kennismakingssessie met de groep. Aangezien alle deelnemers al een 8-weekse mindfulness training hebben afgerond is ieders rugzak al gevuld met Mindfulness tools en ervaringen.

Maar misschien ligt er een inmiddels een laagje stof op? Geen zorgen: we gaan samen de belangrijkste mindfulness kwaliteiten refreshen. Zodat jij met hernieuwde energie mindful de reis voortzet.

Kijkend vanuit je vertrekpunt in het nu, bepaal je in sessie 1 jouw stip op de horizon. Je zet je intentie voor deze verdiepingsreis. Hoe ziet jouw leven eruit wanneer jij voluit leeft? En wat heb jij daarvoor nodig? Kortom, je krijgt voor jezelf helder waar je nu staat en wat je uit deze vervolgtraining wilt halen.

Ook kijken we samen naar onduidelijkheden/vragen. En brengen we mogelijke vluchtroutes in kaart. Want die hebben we allemaal. Geef jij je commitment aan jezelf en de groep voor de komende 5 weken?

Stap 2 – Mindful Zelfcompassie

Zelfcompassie houdt in dat je jezelf behandelt op dezelfde manier als je een goede vriend die het moeilijk heeft zou behandelen. Zelfs als je vriend het verknald heeft, het niet aankant of het gewoon heel moeilijk heeft. Bij het beoefenen van zelfcompassie leren we dat we een goede vriend voor onszelf kunnen zijn als we die nodig hebben. Dus om je eigen innerlijke vriend te zijn in plaats van – een rol die we helaas beter kennen – een innerlijke vijand. Veel mensen behandelen zichzelf lang niet zo goed als ze hun vrienden behandelen.

Mindfulness is het fundament van zelfcompassie. Dit omdat we eerst mindful naar onze pijn moeten kunnen kijken, voordat we erop met zachtheid van zelfcompassie kunnen reageren. Het goede nieuws is: mindfulness en zelfcompassie versterken elkaar.

Daarom brengen we in sessie 2 van de vervolg training mindfulness en zelfcompassie bij elkaar. We oefenen Mindful Zelfcompassie zodat we leren leven met minder verzet tegen onszelf en de situaties in ons leven. En wanneer we ergens mee worstelen, leren we onszelf compassie te geven. Niet als quick fix om je beter te voelen, maar juist omdat je je niet goed voelt kun je wat zachtheid van jezelf goed gebruiken.

Stap 3 – Lichaamsbewustzijn

Spanningen in het lichaam vertellen je de hele dag door het verhaal hoe het met jou gaat. Maar omdat we ons eigen lichaam niet goed genoeg belichamen, voelen we simpelweg niet goed wat ons lichaam precies nodig heeft. En horen we de boodschappen van ons lichaam niet.

Toegegeven: die boodschappen beginnen vaak fluisterend. Gauw worden ze luider… Soms gaan ze zelfs schreeuwen. Veel mensen luisteren pas naar de boodschappen van hun lichaam als er iets goed mis is.

Het lijkt er bijna op dat een groot gedeelte van onze dag slaapwandelend doorbrengen: we doen wat we denken te moeten doen, ook al probeert het lichaam ons terug te fluiten.

In sessie 3 gaan we daarom aan de slag met het vergroten van ons lichaamsbewustzijn: door allerlei oefeningen op het gebied van aarding, belichaming en nog veel meer.

Stap 4 – Emotioneel Bewustzijn

Als we de moderne maatschappij moeten geloven, zijn wij mensen cognitieve wezens die af en toe emoties ervaren. Hoe zeer ik ook het cognitieve aspect in ons mensen waardeer, toch weet ik dat we in het echt emotionele wezens die over sterke cognitieve vaardigheden bezitten.

Onderschat je emoties niet. Want die staan namelijk aan het stuur. Je emoties zijn en blijven in jou actief, ook als je vlucht voor de ervaring van je emoties.

In sessie 4 gaan we aan de slag met jouw boodschappers van informatie (emoties vertellen je alles wat je moet weten over jouw manier van energieverwerking). Zodat je beter kunt kiezen of je op dezelfde manier wilt doorgaan of wilt veranderen. Ik help je erbij: wat is voor jouw emotioneel bewustzijn belangrijk en waar kun je het beste mee beginnen.

Stap 5 – Terugblik / Vooruitblik / Wees je eigen coach

In sessie 5 kijken we terug naar jouw reis tot dan toe. Wat ben je tegengekomen? Wat heb je ontdekt?

En ook: hoe ga je je reis voortzetten? Want juist het bekende (je gewoontes en patronen) is in het dagelijkse leven de grootste verleider. Samen blikken we daarom ook vooruit.

Ik help je op weg om je eigen coach te worden na deze training. En natuurlijk is het dan tijd voor een spetterend afscheid. Cheers op jou!

Kies jij voor 5 weken verdieping deze herfst?

De vervolgtraining “Voluit Leven” leert je nieuwe mindfulness vaardigheden aan die direct toepasbaar zijn in je dagelijkse (werk)leven.

Ik kijk er ontzettend naar uit om met jou op reis te gaan. Voel je vanbinnen dat je deze reis samen met mij wil gaan maken? Neem dan contact met me op. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar, in de kleine groep van maximaal 7 deelnemers.

Hieronder nog even alle data op een rijtje. De vervolg mindfulness training is steeds op donderdagavond van 19:30 – 21:30 uur.

Sessie 1 – 15 september 2022 

Sessie 2 – 22 september 2022

Sessie 3 – 29 september 2022

Sessie 4 – 6 oktober 2022

Sessie 5 – 13 oktober 2022

Jouw investering

(incl. BTW)
  • €249

    GROEPSTRAINING

  • VROEGBOEK tarief voor particulieren
  • INSCHRIJVEN
(excl. BTW)
  • €249

    GROEPSTRAINING

  • VROEGBOEK tarief voor bedrijven
  • INSCHRIJVEN

Schrijf je nu in

Kies ook voor 5 weken verdieping deze winter

Voel jij je geroepen? Laat het me op tijd weten. Want ook deze vervolgtraining wil ik kleinschalig houden.

MAAK EEN AFSPRAAK